شب_سوم محرم آیه الله #میر باقری سوره تحریم
#خلاصه 5
#شب_سوم آیه الله #میر باقری
سوره #تحریم
1 محاده با خدا
2حزب الله و حزب شیطان
در آغاز سوره محاده مطرح می شود و آخر هم همینطور محاده صورت می گیرد آن الذین یحادون الله و الرسوله اولئک فی الاضلین
پس در میدان محاده با خدا تنها میشود
پس محور سوره محاده است
که از یک روابط خانوادگی شروع می شود وشکایت به پیامبر و خدا آوردن و تغییر حکم است
محاده را بمعنی دشمنی گرفتن ولی اینطور نیست محاده یعنی حد در مقابل حد _یعنی حد را برداشتن و حد جدید گذاشتن مثل دو حاکمی که مرزرا برداشته و مرز جدید می گزارند
به اندازهای که مااختیار داریم حدود داریم
حدودی را هم داده اند کهاینجا بروید این صفات را داشته باشید حب داشته باشید
اگر اینطور بودید در ولایت هستید
در روابط اجتماعی و خانوادگی حدود داریم هر جااختیار قرار دارد مرز و حد دارد
حدود ظاهر و باطن دارد
نماز بخوان روزه بگیر با این شکل
باطن چیست تجلی ولایت الله . اگر از این حد خارج شدی از ولایتخارجی
پس حدود الله چهاچوب پرستش خداست چه ظاهری وچه باطنی
این حدود واقعی است نه قراردادی تلک حدود الله و ظهار کردن خروج از شرایع است
در مقابل حدود الله حد
معصوم می خواهد مآرا در چهارچوب حرکت می شود و محادین کسانی هستن که می خواند با چهارچوب آنها حرکت شود با قانون آنها و ...
مومن:
اراده حاکم میشده قاتون لذا بعد ها گفتن بیایید مشروطه کنیم
اماحدود الله یعنی مرز های الوهیت اوست بشکنیم چه می شود خدا این را اجازه کرده
پیروزی در آن نیست کبتو کما کبت خارج شوید مگر فراعن تابحال نکردن مگر قوانین بین المللی تصویب نمی کنند محاده کنید ولی کبتو کما کبت
تکلیف را روشن کن با خودت با آنهایی یا با خدا
با عقل و تجربه و... هرچه رفتی محاده است
سلاطین فعلی اسناد برای همه کارهای درست می کنند که همه جاعه جهانی یکسان بیندیشند و بهداشت یکی باشد می گویند دوران دینی گذشته ما می گوییم حق تحفظ داریم این حدود غیر الهی و دنیایی است حق تحفظ معنی ندارد
می خواهند در اعماق آراده های انسان نفوذ کنند و تغیر دهند هرزه گی رو تبدیل به قانون می کند ازدواج سفید راه می اندازد این محهده نیست پس چیست
هیچ دورانی مانند دوره کنونی در نقابل با حدودالله تواضع نداشتیم
این شبکه ها محیط نجوای شیاطین است اولیا الله نیستند
حاصل: در سوره طلاق أمر الهی نازل شده و شده حدود الله باید رعایت کنیم
تقوای الهی موجب پاکی بدی هاست و عملش به نتایج بزرگ می رسد
ورود به مرزهای الهی یسر است و آسانی وقتی می خواهیم خدایی کنیم به عشر می افتیم
باطن حدود الله یسر است اگر تقوا بخرج داد یجعل من امره یسرا
تمام عالم با حدود خدا هماهنگند و تبعیت می کنند
آیه آخر طلاق خدا هفت آسمان آفرید یتنزل الامر بینهن و این نزول هم بین آسمان و ارض است و بر امام نازل می شود اگر می خواهی با أمر هماهنگ شوی باید با امام همراه شوی
چرا أمر از آسمان و زمین عبور می کند
چون همه با هم هماهنگند و تعدی از حدود موجب کبت می شود
شاهان قدیم به نحوی تفرعون می کردند مستکبران امروزی هم به نحوی
این جنگ جهانی و حمله به دنیای اسلام برای چه بود
برای گسترش ایدئولوژی دین که سرنوشت را تعیین می کند و اگر کسی مخالفت کرد در جنگ اخلاقی ما او آنارشیست است ما برای دینمان می جنگیم لکم دینکم ولی دین می گن جنگ اخلاقی است و دینی است البته دین ما
میگن جنگ ما دینی و ایدولوژیک است و جنگ هم اخلاقی است و خدای ما را بپرستند
تمام لایه های آن(علم فنآوری و...) هم ایدولوژیک است داستان محاده این است
بعد برخی می گویند حق تحفظ داریم حرف کفار به پیامبر همین بود
حالارعایت حدود تقوا و توکل می خواهد و سختی کار اینجاست سید الشهدا با اصلی ترین محاده مقابله کردند
قم المقدسه مدرسه فیضیه محرم 1440
@fish_talabe فیش طلبه
#شب_سوم آیه الله #میر باقری
سوره #تحریم
1 محاده با خدا
2حزب الله و حزب شیطان
در آغاز سوره محاده مطرح می شود و آخر هم همینطور محاده صورت می گیرد آن الذین یحادون الله و الرسوله اولئک فی الاضلین
پس در میدان محاده با خدا تنها میشود
پس محور سوره محاده است
که از یک روابط خانوادگی شروع می شود وشکایت به پیامبر و خدا آوردن و تغییر حکم است
محاده را بمعنی دشمنی گرفتن ولی اینطور نیست محاده یعنی حد در مقابل حد _یعنی حد را برداشتن و حد جدید گذاشتن مثل دو حاکمی که مرزرا برداشته و مرز جدید می گزارند
به اندازهای که مااختیار داریم حدود داریم
حدودی را هم داده اند کهاینجا بروید این صفات را داشته باشید حب داشته باشید
اگر اینطور بودید در ولایت هستید
در روابط اجتماعی و خانوادگی حدود داریم هر جااختیار قرار دارد مرز و حد دارد
حدود ظاهر و باطن دارد
نماز بخوان روزه بگیر با این شکل
باطن چیست تجلی ولایت الله . اگر از این حد خارج شدی از ولایتخارجی
پس حدود الله چهاچوب پرستش خداست چه ظاهری وچه باطنی
این حدود واقعی است نه قراردادی تلک حدود الله و ظهار کردن خروج از شرایع است
در مقابل حدود الله حد
معصوم می خواهد مآرا در چهارچوب حرکت می شود و محادین کسانی هستن که می خواند با چهارچوب آنها حرکت شود با قانون آنها و ...
مومن:
اراده حاکم میشده قاتون لذا بعد ها گفتن بیایید مشروطه کنیم
اماحدود الله یعنی مرز های الوهیت اوست بشکنیم چه می شود خدا این را اجازه کرده
پیروزی در آن نیست کبتو کما کبت خارج شوید مگر فراعن تابحال نکردن مگر قوانین بین المللی تصویب نمی کنند محاده کنید ولی کبتو کما کبت
تکلیف را روشن کن با خودت با آنهایی یا با خدا
با عقل و تجربه و... هرچه رفتی محاده است
سلاطین فعلی اسناد برای همه کارهای درست می کنند که همه جاعه جهانی یکسان بیندیشند و بهداشت یکی باشد می گویند دوران دینی گذشته ما می گوییم حق تحفظ داریم این حدود غیر الهی و دنیایی است حق تحفظ معنی ندارد
می خواهند در اعماق آراده های انسان نفوذ کنند و تغیر دهند هرزه گی رو تبدیل به قانون می کند ازدواج سفید راه می اندازد این محهده نیست پس چیست
هیچ دورانی مانند دوره کنونی در نقابل با حدودالله تواضع نداشتیم
این شبکه ها محیط نجوای شیاطین است اولیا الله نیستند
حاصل: در سوره طلاق أمر الهی نازل شده و شده حدود الله باید رعایت کنیم
تقوای الهی موجب پاکی بدی هاست و عملش به نتایج بزرگ می رسد
ورود به مرزهای الهی یسر است و آسانی وقتی می خواهیم خدایی کنیم به عشر می افتیم
باطن حدود الله یسر است اگر تقوا بخرج داد یجعل من امره یسرا
تمام عالم با حدود خدا هماهنگند و تبعیت می کنند
آیه آخر طلاق خدا هفت آسمان آفرید یتنزل الامر بینهن و این نزول هم بین آسمان و ارض است و بر امام نازل می شود اگر می خواهی با أمر هماهنگ شوی باید با امام همراه شوی
چرا أمر از آسمان و زمین عبور می کند
چون همه با هم هماهنگند و تعدی از حدود موجب کبت می شود
شاهان قدیم به نحوی تفرعون می کردند مستکبران امروزی هم به نحوی
این جنگ جهانی و حمله به دنیای اسلام برای چه بود
برای گسترش ایدئولوژی دین که سرنوشت را تعیین می کند و اگر کسی مخالفت کرد در جنگ اخلاقی ما او آنارشیست است ما برای دینمان می جنگیم لکم دینکم ولی دین می گن جنگ اخلاقی است و دینی است البته دین ما
میگن جنگ ما دینی و ایدولوژیک است و جنگ هم اخلاقی است و خدای ما را بپرستند
تمام لایه های آن(علم فنآوری و...) هم ایدولوژیک است داستان محاده این است
بعد برخی می گویند حق تحفظ داریم حرف کفار به پیامبر همین بود
حالارعایت حدود تقوا و توکل می خواهد و سختی کار اینجاست سید الشهدا با اصلی ترین محاده مقابله کردند
قم المقدسه مدرسه فیضیه محرم 1440
@fish_talabe فیش طلبه
[ ] [ حسین سالار ]
[ ۰نظر ]